Programozási paradigmák és technikák (GUZEBAL-PROPARTE-1)
Alapadatok
Oktatók
Tantárgy célja
A tárgy célja kettős: egyrészt az objektum-orientált programozás alapjainak megismertetése a C#-nyelven keresztül, másrészt felkészíti a hallgatókat a vizuális programozás tantárgyra.
Elsajátítandó ismeretanyag
C# és a .NET platform. A C# alapvető építő elemei. Egységbe zárt osztálytípusok definiálása. A származtatás és a polimorfizmus. Strukturált hibakezelés. Az objektumok életciklusa. Interfészek használata. Gyűjtemények és generikus típusok. Metódusreferenciák, események és lambdák. Indexerek, operátorok és mutatók. Bevezetés a LINQ-ba.
Szakmai kompetenciák
Tudás
– Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket.– Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét.
Képesség
– Képes programozásra objektumorientált, vizuális és egyéb programozási környezetben.– Képes csoportmunkában együttműködni saját és más szakterületek képviselőivel egy adott probléma megoldásának kidolgozásában.– Képes folyamatos önképzésre, lépést tartva ezáltal az informatikai szakma fejlődésével.
Attitűd
– Nyitott az új módszerek, programozási nyelvek, eljárások megismerésére és azok készségszintű elsajátítására, valamint lépést tud tartani ezek fejlődésével.– Törekszik a hatékony és minőségi munkavégzésre.
Autonómia és felelősség
– Felelősséget érez az önálló és csoportban végzett informatikai rendszerelemzői, - fejlesztői és –üzemeltetési tevékenységéért.
Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények
pontszerző dolgozatok és pontszerző feladat
Vizsgakövetelmények
Generatív MI használata
Nincs megadva
Irodalom
Kötelező irodalom
[1] Reiter István: C# programozás lépésről lépésre, Jedlik Oktatási Stúdió, 2012, ISBN: 978-615-5012-17-4 https://reiteristvan.wordpress.com/2012/10/17/c-programozas-lepesrol-lepesre-letoltheto/[2] Troelsen, Andrew-Japikse, Philip: C# 6.0 and the .NET 4.6 Framework (Seventh Edition), Apress, 2015, ISBN: 978-1-4842-1333-9
Ajánlott irodalom
Nincs megadva