Tantárgy neve, kódja: Transzverzális ismeretek, GUZEBAN-TRANSZIS-1

Szak neve, képzési szintje: Üzemmérnök-informatikus alapszak, BProf
Tanterv: 2017
Heti órászám (előadás + gyakorlat + labor): 0+1+0
Kreditérték: 1
Elmélet: 50 %
Gyakorlat: 50 %
A tantárgy tantervi helye: 3. félév
Munkarend: Nappali
Előtanulmányi feltételek:
Értékelés: aláírás
Tantárgy besorolása: kötelező
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Halczman Szilvia Lídia
Felelős tanszék: Informatika Tanszék
Tantárgy oktatója(i):
Ellenőrzésért felel: Gurka Dezsőné Csizmás Edit
Tárgy oktatásának célja:
A képzési folyamatban való eredményes részvételhez és a szakma sikeres gyakorlásához szükséges ismeretek képességek, készségek és kompetenciák fejlesztése.
Elsajátítandó ismeretanyag gyakorlat:


Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:

– Egészségfejlesztési, fenntartható fejlődési alapismeretek, amelyek magukban foglalják a környezet-, baleset-, munka- és fogyasztóvédelem alapismereteit is.– Szaknak, szakképzésnek megfelelő digitális kompetencia és szakmaspecifikus digitális készségek, médiatudatosság, biztonságos internethasználat.

Képességei:

– Képes csoportmunkában együttműködni saját és más szakterületek képviselőivel egy adott probléma megoldásának kidolgozásában.– Képes magyar és angol nyelven kommunikálni szakmai kérdésekről felhasználókkal és szakember kollégákkal.

Attitűdje:


Autonómia és felelősség:

– Felelősséget érez az önálló és csoportban végzett informatikai rendszerelemzői, - fejlesztői és –üzemeltetési tevékenységéért.

További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
Az órákon való aktív részvétel, a kiadott feladatok elvégzése.
Vizsgakövetelmények:

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Coospace-re feltöltött gyakorlati segédanyagok

Kötelező irodalom:

[1] Elliot Aronson: A társas lény, Akadémiai Kiadó Zrt. 2008, ISBN 9789630586283[2] Verók Attila, Vincze Beatrix: A projektmódszer elmélete és gyakorlata, Eszterházi Károly Főiskola, Eger 2011

Ajánlott irodalom: