Tantárgy neve, kódja: Erőforrás tervezési modellek és esettanulmányok, MSC_INF_11
Erőforrás-tervezéssel való megismerkedés. Erőforrás-tervezési modellek felállítása, az adódó feladatok megoldása.
Tudása:
- Ismeri a műszaki informatikai rendszerek fejlesztéshez szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat.
- Az informatikai szakmán belül, a specializációtól függően mélyebb elméleti és gyakorlati ismeretekkel rendelkezik az alábbiak közül egy vagy néhány területen: szoftvertervezés, rendszerszimuláció és -modellezés, kommunikációs hálózatok, mobil- és erőforrás-korlátos alkalmazások, számítógépes grafika és képfeldolgozás, kritikus és beágyazott rendszerek, médiainformatika, IT-biztonság, párhuzamos rendszerek, intelligens rendszerek, számításelmélet, adatbázisok.
- Képes törvényszerűségeket, összefüggéseket feltárni és megérteni.
- A megszerzett tudást képes alkalmazni és a gyakorlatban hasznosítani.
- Képes problémamegoldó technikákat használni a szoftver- és alkalmazásfejlesztés során.
- A specializációjának megfelelő területen elemzési, tervezési és megvalósítási készséggel rendelkezik.
- Képes az informatikához kapcsolódó tudományokban a megszerzett szakmai tapasztalat ismereti határairól származó információk, felmerülő új problémák, új jelenségek feldolgozására.
- Képes helytálló szakmai bírálatot vagy véleményt megfogalmazni informatikai és mérnöki területeken.
- A rutinproblémák felismerésén és megoldásán túl képes eredeti ötleteket felvetni.
- A műszaki, gazdasági és humán erőforrások informatikai kezelését képes rendszerben szemlélni.
- Képes informatikai rendszerek teljesítményelemzésére, analitikus, szimulációs és mérési módszerek használatára.
- Képes szakmai kooperációra az alkalmazói környezet szakértőivel.
- Megérti az alkalmazás követelményeit.
- Javaslatait az alkalmazói környezet szakértőinek el tudja magyarázni.
- Nyitott és elkötelezett az önművelésre, önfejlesztésre, az egyéni tudás, ismeret elmélyítésére, bővítésére a természettudományok, a mérnöki és informatikai tudományok területén.
- Kezdeményező a problémamegoldásban, képes megalapozott döntéseket hozni, nem tér ki a személyes felelősségvállalás elől.
- Fontosnak tartja az informatikai szakma közvetítését és saját tudásának átadását.
- Munkája során vizsgálja a kutatási, fejlesztési és innovációs célok kitűzésének lehetőségét és törekszik azok megvalósítására.
- Munkáját kreatívan, rugalmasan végzi, a problémákat felismeri és azokat intuícióra és módszerességre építve oldja meg.
- Felelősséget érez a határidők betartására és betartatására.
Félévközi tanulmányi követelmények:
Az előadások látogatása, és az ott hallottak otthoni áttekintése, kiegészítése az ajánlott irodalom alapján. Aktív részvétel a laborgyakorlatokon. Az otthoni munkára kiadott feladatok megoldása a gyakorlati foglalkozásokon kívül. A kiadott feladatok megoldásainak beküldése. Kiselőadás tartása. Elméleti kérdések megválaszolása.
Vizsgakövetelmények:
A gyakorlati jegy megállapítása a TVSz alapján történik.
Az előadások és a gyakorlatok anyaga, a MeetStreen-en illetve Teams-ben közzétéve.
Sunil Chopra. Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. 7th edition, Pearson, 2019. ISBN-13: 9780137502844 (electronic book).
Katta G. Murty (editor). Case Studies in Operations Research. Applications of Optimum Decision Making. Springer, 2015. ISBN: 978-1-4939-1007-6 (ebook).