Tantárgy neve, kódja: Erőforrás tervezési modellek és esettanulmányok, MSC_INF_11_L
Erőforrás-tervezéssel való megismerkedés. Erőforrás-tervezési modellek felállítása, az adódó feladatok megoldása.
Erőforrások, és velük való gazdálkodás. Logisztikai rendszerek és ellátási láncok. Esettanulmányok és alkalmazási példák, matematikai modellek felállítása. Matematikai alapfogalmak. Optimalizálási modellek és módszerek. Alkalmazási modellek felállítása és az adódó feladatok megoldása Excel Solver illetve az AIMMS modellező rendszer segítségével. Ellátási láncot modellező játék, action learning.
Tudása:
- Ismeri a műszaki informatikai rendszerek fejlesztéshez szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat.
- Az informatikai szakmán belül, a specializációtól függően mélyebb elméleti és gyakorlati ismeretekkel rendelkezik az alábbiak közül egy vagy néhány területen: szoftvertervezés, rendszerszimuláció és -modellezés, kommunikációs hálózatok, mobil- és erőforrás-korlátos alkalmazások, számítógépes grafika és képfeldolgozás, kritikus és beágyazott rendszerek, médiainformatika, IT-biztonság, párhuzamos rendszerek, intelligens rendszerek, számításelmélet, adatbázisok.
- Képes törvényszerűségeket, összefüggéseket feltárni és megérteni.
- A megszerzett tudást képes alkalmazni és a gyakorlatban hasznosítani.
- Képes problémamegoldó technikákat használni a szoftver- és alkalmazásfejlesztés során.
- A specializációjának megfelelő területen elemzési, tervezési és megvalósítási készséggel rendelkezik.
- Képes az informatikához kapcsolódó tudományokban a megszerzett szakmai tapasztalat ismereti határairól származó információk, felmerülő új problémák, új jelenségek feldolgozására.
- Képes helytálló szakmai bírálatot vagy véleményt megfogalmazni informatikai és mérnöki területeken.
- A rutinproblémák felismerésén és megoldásán túl képes eredeti ötleteket felvetni.
- A műszaki, gazdasági és humán erőforrások informatikai kezelését képes rendszerben szemlélni.
- Képes informatikai rendszerek teljesítményelemzésére, analitikus, szimulációs és mérési módszerek használatára.
- Képes szakmai kooperációra az alkalmazói környezet szakértőivel.
- Megérti az alkalmazás követelményeit.
- Javaslatait az alkalmazói környezet szakértőinek el tudja magyarázni.
- Nyitott és elkötelezett az önművelésre, önfejlesztésre, az egyéni tudás, ismeret elmélyítésére, bővítésére a természettudományok, a mérnöki és informatikai tudományok területén.
- Kezdeményező a problémamegoldásban, képes megalapozott döntéseket hozni, nem tér ki a személyes felelősségvállalás elől.
- Fontosnak tartja az informatikai szakma közvetítését és saját tudásának átadását.
- Munkája során vizsgálja a kutatási, fejlesztési és innovációs célok kitűzésének lehetőségét és törekszik azok megvalósítására.
- Munkáját kreatívan, rugalmasan végzi, a problémákat felismeri és azokat intuícióra és módszerességre építve oldja meg.
- Felelősséget érez a határidők betartására és betartatására.
Félévközi tanulmányi követelmények:
A konzultációk látogatása, aktív részvétel, és az ott hallottak otthoni áttekintése, kiegészítése az ajánlott irodalom alapján. Az otthoni munkára kiadott feladatok megoldása. A kiadott feladatok megoldásainak beküldése. Kiselőadás tartása. Elméleti kérdések megválaszolása.
Vizsgakövetelmények:
A gyakorlati jegy megállapítása a TVSz alapján történik.
Az előadások és a gyakorlatok anyaga, a MeetStreen-en illetve Teams-ben közzétéve.
Sunil Chopra. Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. 7th edition, Pearson, 2019. ISBN-13: 9780137502844 (electronic book).
Katta G. Murty (editor). Case Studies in Operations Research. Applications of Optimum Decision Making. Springer, 2015. ISBN: 978-1-4939-1007-6 (ebook).