Tantárgy neve, kódja: Játékfejlesztés, GINFBAN-JATEFEJL-1
A játékfejlesztő szoftverek használatának alapszintű elsajátítása vizuális tervezési módszerek és a programozási technikák szintjén.
Alapvető játék architektúrák és fejlesztő eszközök. A 2D játék architektúrák alapelemei: sprite-ok, fizikai tulajdonságok és szenzorok, vezérlő szkriptek, animációk, esemény és üzenet rendszer, felhasználói interfész. Alapvető algoritmusok a 2D játék-tervezésben. A 3D játék architektúrák alapelemei: a mozgás modellezése, 3D vektorok és transzformációk, a 3D számítógépes grafika alapfogalmai és alkalmazása, 3D animációs eszközök és alkalmazásuk. A játékfejlesztésben gyakran használt mesterséges intelligencia alapelemek.
Elsajátítandó ismeretanyag laboratórium:
Egy konkrét játékfejlesztő eszköz kezelésének megismerése. Egy-ágenses 2D játék architektúra megvalósítása alapozó szinten. 2D animációk készítése és alkalmazása. Multi-ágenses 2D játék architektúra megvalósítása. Az előadáson tanult algoritmusok implementációja. Számítógépes 3D grafikai eszközök kezelése, geometriai modellezés, textúrák, animációk. 3D játék architektúra megvalósítása alapozó szinten
Tudása:
képességei
- Felhasználja az informatikai szakterületének műveléséhez szükséges természettudományi elveket és módszereket (matematika, fizika, egyéb természettudományok) az informatikai rendszerek kialakítását célzó mérnöki munkájában.
- Magyar és angol nyelven kommunikál szakmai kérdésekről és alkotó módon használja az informatika formális nyelvezetét.
tudása
- Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket. Tudása kiterjed az információs rendszerek modellezésére, adatbázis alapú rendszerek kialakítására, számítógépes hálózatok felépítésére, működésére és implementációjára, intelligens rendszerek jellemzőire, a mobil alkalmazásfejlesztés sajátosságaira, a korszerű, általános célú operációs rendszerek menedzselésére, és az IT biztonság szempontjaira
- Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét.
- Ismeri az informatika és a mérnöki szakma szókincsét és kifejezési sajátosságait magyar és angol nyelven, legalább alapszinten.
- Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket. Tudása kiterjed az információs rendszerek modellezésére, adatbázis alapú rendszerek kialakítására, számítógépes hálózatok felépítésére, működésére és implementációjára, intelligens rendszerek jellemzőire, a mobil alkalmazásfejlesztés sajátosságaira, a korszerű, általános célú operációs rendszerek menedzselésére, és az IT biztonság szempontjaira
- Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét.
- Ismeri az informatika és a mérnöki szakma szókincsét és kifejezési sajátosságait magyar és angol nyelven, legalább alapszinten.
b) képességei
- Felhasználja az informatikai szakterületének műveléséhez szükséges természettudományi elveket és módszereket (matematika, fizika, egyéb természettudományok) az informatikai rendszerek kialakítását célzó mérnöki munkájában.
- Magyar és angol nyelven kommunikál szakmai kérdésekről és alkotó módon használja az informatika formális nyelvezetét.
c) attitűdje
- Hitelesen képviseli a mérnöki és informatikai szakterületek szakmai alapelveit.
-Nyitott az új módszerek programozási nyelvek, eljárások megismerésére és azok készség szintű elsajátítására
- Nyitott az informatikai eszközöket alkalmazó más szakterületek megismerésére és azokon informatikai megoldások kidolgozására az adott terület szakembereivel együttműködve.
- Törekszik a hatékony és minőségi munkavégzésre.
- Felelősséget érez az önálló és csoportban végzett informatikai rendszerelemzői, -fejlesztői és -üzemeltetési tevékenységéért.
Félévközi tanulmányi követelmények:
A tantárgy teljesítésének feltétele: egy konkrét fejlesztési feladatot tartalmazó gyakorlati zárthelyi dolgozat megoldása legalább 51%-os eredménnyel. Gyakorlati jegy az erre a dolgozatra kapott pontszám alapján szerezhető, értékelés a TVSz-ben előírtak szerint.
Vizsgakövetelmények:
Számítógépes labor; Windows és játék-fejlesztő eszköz minden gépen.
[1] Will Goldstone: Unity 3.x Game Development Essentials, Packt Publishing 2011, ISBN 978-1-84969-144-4, http://shadowfun.de/unity/tutorials/unity3.x_game_development_essentials.pdf [2] Reid Perkins-Buzo: Unity 2D Tutorial, http://www.lumen-media.org/Sites/game_tutorials/Unity_2D_game_tutorial.pdf [3] Venita Pereira: Learning Unity 2D Game Development by Example, Packt Publishing, 2014, ISBN-13: 978-1783559046 [4] Fehér Krisztián: Grafikus és játékalaklamazások programozása, BBS-INFO Kiadó, 2017
"[1] Will Goldstone: Unity 3.x Game Development Essentials, Packt Publishing 2011, ISBN 978-1-84969-144-4, http://shadowfun.de/unity/tutorials/unity3.x_game_development_essentials.pdf"