Tantárgy neve, kódja: Szaknyelv II. - angol, GMUMBAL-SZANGOL2-1
Alapvető nyelvi készségek megfelelő fejlesztése, amelyek, ahhoz, hogy a nyelvet, mint eszközt jól használják a szóbeli-és írásbeli kommunikáció során (érvelés, leírás, grafikonelemzés, véleménykifejtés, szakmai szituációkban való helytállás). Szakmai szókincs bővítése, szaknyelvi ismeretek elmélyítése.
Szakmai szókincs elsajátítása az alábbi témakörökben: Corporations, Supply and Demand, Production, Quality Management; Competition, Management Styles, Negotiating, Income and Assets. A szóbeli és írásbeli kommunikációhoz szükséges kifejezések bővítése, kifinomult véleményalkotás, szakmai szituációkban, érvelés, prezentációk tartása, grafikonelemzés, leírások.
Tudása:
Képes műszaki-gazdasági dokumentációk megértésére, feldolgozására. Rendelkezik együttműködő, kapcsolatteremtő képességgel, kommunikációs készséggel. Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon szóban és írásban anyanyelven és egy idegen nyelven kommunikáljon, prezentáljon.
Félévközi tanulmányi követelmények:
A gyakorlati jegyet a hallgatók a számonkérések során szerzett pontok alapján kapják, szakmai témájú prezentációt készítenek, zárthelyi dolgozatot írnak az átvett tananyagból, illetve, órán nyelvi kommunikációs feladatokat oldanak meg írásban és szóban.
Vizsgakövetelmények:
A hallgatóknak az elérhető pontszám 50 %-t el kell érnie a tantárgy teljesítéséhez.
Coospace-n megtalálható szójegyzékek, egyéb segédanyagok.Szakmai cikkek https://smallbusiness.chron.com/differentiation-integration-organization-development-70838.html; https://iedunote.com/manager-leadership-qualities; https://www.thebalancecareers.com/management-skills-list-2062427; https://study.com/articles/Logistics_Engineer_Job_Description_and_Education_Requirements.html http://www.corerfid.com/rfid-applications/manufacturing/; http://blog.trainerswarehouse.com/time-management-activities/
Evans, V., Dooley, J., & Brown, H.(2013) .Management I Career Paths Series. Express Publishing. ISBN: 9781471510717
Thomson, K. (2007) English for meetings. Oxford University Press, Oxford. ISBN:978 01945793A6