Tantárgy neve, kódja: Marketing, GGEPMAL-MARKETIN-1

Szak neve, képzési szintje: Gépészmérnöki mesterképzési szak, MSc
Tanterv: 2021
Féléves konzultációs órák száma: 12
Kreditérték: 3
Elmélet: 50 %
Gyakorlat: 50 %
A tantárgy tantervi helye: 1. félév
Munkarend: Levelező
Előtanulmányi feltételek: -
Értékelés: gyakorlati jegy
Tantárgy besorolása: kötelező
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Dr. Németh Edit
Felelős tanszék: Alaptudományi Tanszék
Tantárgy oktatója(i): Dr. Somosi Ágnes
Ellenőrzésért felel: Johanyák Edit
Tárgy oktatásának célja:
A tantárgy oktatásának alapvető célja, hogy a hallgatóknak mélyebb és rendezett ismereteket közvetítsen a piacról, annak működéséről és a vállalatok piaci műveleteiről. Az oktatás ideális esetben akkor hatékony, ha a hallgató jelen van az előadáson, értékeli a hallottakat, de emellett önállóan folyamatosan feldolgozza a tankönyv megjelölt fejezeteit, és megoldja a témakörhöz kapcsolt egyéni gyakorlati készségfejlesztő feladatokat.
Elsajátítandó ismeretanyag:

Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:


Képességei:


Attitűdje:


Autonómia és felelősség:


További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
A tárgyhoz kötődő Neptun Meet Street felületen az előadások fóliái, a feladatok és egyéb hírek találhatók. Ez segítheti a vizsgára történő előzetes készülést. Kérjük, hogy a konzultációs alkalom előtt jelentkezzenek fel a Neptun Meet Street-re, és ellenőrizzék, hogy működik-e! A félév során minden hallgatók felé irányuló kommunikáció a Neptunon keresztül történik.A tantárgy félévközi ZH-val zárul. Az alapvető marketingfogalmakat, különösen levelező tagozaton, folyamatos tanulással lehet elsajátítani. Az egyes fogalmi körök egymásra épülnek, gyakran összefüggésükben érthetők meg. Fontos továbbá annak megértése, hogy a marketing eszközök igen sokfélék, nem automatikusan alkalmazhatók minden helyzetben. Ez különbözteti meg a marketing tárgyat sok olyan tantárgytól, melyek erősen strukturáltak, s csak egy jó megoldás létezik. A hatékony felkészüléshez az előadás látogatása mellett elengedhetetlen a tankönyv adott fejezetének olvasása, továbbá a fejezet végi kérdések és feladatok átgondolása.
Vizsgakövetelmények:

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Kötelező irodalom:

Bauer András - Berács József - Kenesei Zsófia (2014): Marketing alapismeretek, Akadémiai KiadóAjánlott irodalom: Kotler, P. - Armstrong, G. - Wong, V. - Saunders, J.A. (2008): Principles of Marketing, Fifth European Edition, Pearson Ed,

Ajánlott irodalom: