Anyagismeret G1 (GGEPBAN-ANYAGIG1-1)

Alapadatok
Szak és képzési szint
Gépészmérnöki mesterképzési szak, MSc
Tanterv
2017
Óraszám
0 (Konzultáció)
Kreditérték
5 kredit
Elmélet-Gyakorlat arány
Elmélet: 50%, Gyakorlat: 50%
Tantervi félév
1. félév
Oktatók
Tantárgyfelelős
Dr. Farkas Attila Ferenc
Felelős tanszék
Alaptudományi Tanszék
Oktatók
Dr. Somosi Ágnes, - nincs
Ellenőrzésért felel
Johanyák Edit
Tantárgy célja

A tantárgy oktatásának alapvető célja, hogy a hallgatóknak mélyebb és rendezett ismereteket közvetítsen a piacról, annak működéséről és a vállalatok piaci műveleteiről. Az oktatás ideális esetben akkor hatékony, ha a hallgató jelen van az előadáson, értékeli a hallottakat, de emellett önállóan folyamatosan feldolgozza a tankönyv megjelölt fejezeteit, és megoldja a témakörhöz kapcsolt egyéni gyakorlati készségfejlesztő feladatokat.

Elsajátítandó ismeretanyag

Szakmai kompetenciák
Tudás

Képesség

Attitűd

Autonómia és felelősség

Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények

A tárgyhoz kötődő Neptun Meet Street felületen az előadások fóliái, a feladatok és egyéb hírek találhatók. Ez segítheti a vizsgára történő előzetes készülést. Kérjük, hogy a konzultációs alkalom előtt jelentkezzenek fel a Neptun Meet Street-re, és ellenőrizzék, hogy működik-e! A félév során minden hallgatók felé irányuló kommunikáció a Neptunon keresztül történik.A tantárgy félévközi ZH-val zárul. Az alapvető marketingfogalmakat, különösen levelező tagozaton, folyamatos tanulással lehet elsajátítani. Az egyes fogalmi körök egymásra épülnek, gyakran összefüggésükben érthetők meg. Fontos továbbá annak megértése, hogy a marketing eszközök igen sokfélék, nem automatikusan alkalmazhatók minden helyzetben. Ez különbözteti meg a marketing tárgyat sok olyan tantárgytól, melyek erősen strukturáltak, s csak egy jó megoldás létezik. A hatékony felkészüléshez az előadás látogatása mellett elengedhetetlen a tankönyv adott fejezetének olvasása, továbbá a fejezet végi kérdések és feladatok átgondolása.

Vizsgakövetelmények

Generatív MI használata

Nincs megadva

Irodalom
Kötelező irodalom

Bauer András - Berács József - Kenesei Zsófia (2014): Marketing alapismeretek, Akadémiai KiadóAjánlott irodalom: Kotler, P. - Armstrong, G. - Wong, V. - Saunders, J.A. (2008): Principles of Marketing, Fifth European Edition, Pearson Ed,

Ajánlott irodalom

Nincs megadva