Szakdolgozat II. (GLOGBAL-SZAKDOL2-2)
Alapadatok
Oktatók
Tantárgy célja
A szakdolgozatban – tanszéki (belső) és üzemi (külső) konzulens irányítása mellett – a szakdolgozati feladatlapon részletesen megjelölt gyakorlatias jellegű komplex műszaki-gazdasági feladatot kell megoldani.
Elsajátítandó ismeretanyag
1. Tantárgy felépítése, félév menete, beszélgetés a témákról. 2. TDK-n való részvételi lehetőség bemutatása. 3. Irodalomkutatás befejezése. 4. Szakdolgozat tartalmi és formai követelményének alkalmazása. 5. Szakdolgozatvédéshez prezentáció tartalmi és formai követelményeinek megismerése és alkalmazása. 6. Prezentálási technikák megismerése. 7. Önálló kutatási terület kialakítása, a probléma bemutatása. 8. Vizsgálatok, elemzések, számítások elvégzése a probléma megoldási javaslatához. 9. Eredmények bemutatása számításokkal alátámasztva. 10. Záróvizsga tételek áttekintése. 11. Felkészülés a záróvizsgára, félévzárás.
Szakmai kompetenciák
Tudás
- Átfogóan ismeri a műszaki szakterület tárgykörének alapvető tényeit, irányait és határait. - Ismeri a logisztikai szakterület tanulási, ismeretszerzési, adatgyűjtési módszereit, azok etikai korlátait és problémamegoldó technikáit. - Digitális technológia hatékony alkalmazása tanulási célok elérését szolgáló digitális megoldások ismerete.
Képesség
- Képes a műszaki szakterület ismeretrendszerét alkotó diszciplínák alapfokú analízisére, az összefüggések szintetikus megfogalmazására és adekvát értékelő tevékenységre. - Képes alkalmazni a logisztikai folyamatokkal kapcsolatosan megismert számítási, modellezési elveket és módszereket. - Képes arra, hogy szakterületének megfelelően, szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon anyanyelvén és legalább egy idegen nyelven.
Attitűd
- Felelősséggel vallja és képviseli a mérnöki szakma értékrendjét, nyitottan fogadja a szakmailag megalapozott kritikai észrevételeket. - Nyitott a logisztika szakterületen zajló szakmai, technológiai fejlesztés és innováció megismerésére és elfogadására, hiteles közvetítésére.
Autonómia és felelősség
- Feltárja az alkalmazott technológiák hiányosságait, a folyamatok kockázatait és kezdeményezi az ezeket csökkentő intézkedések megtételét. - Tudatában van munkájának és döntéseinek jogi, gazdasági, biztonsági, társadalmi, egészségvédelmi és környezeti következményeivel.
Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények
Záróvizsgatételek kidolgozása. A kész szakdolgozat leadása a szorgalmi időszak utolsó napjáig, amelynek a belső konzulens által javasolt érdemjegye egyben a tantárgy záró érdemjegye is.
Vizsgakövetelmények
Generatív MI használata
2. álláspont: Az GMI eszközök használata korlátozottan engedélyezett (pl. irodalomkutatási segítségnyújtás vagy meghatározott eszközök). Ez azt jelenti, hogy a GMI eszközök előre meghatározott módon használhatók a feladatok elkészítéséhez, megoldásához. Ebben az esetben a tantárgy gondozójának feladata és felelőssége meghatározni, hogy a GMI eszközök használata mely esetekben megengedett vagy nem megengedett. A tantárgyleírásban részletesen meg kell határozni, hogy a GMI eszközök milyen módon használhatóak az adott kurzus során.
Irodalom
Kötelező irodalom
• Kovács K.: Kutatási és publikációs kézikönyv nem csak közgazdászoknak, Akadémiai Kiadó, ISBN 978 963 454 037 3, 2017 • Molnár T.: Emlirikus területi kutatások és módszerek, Akadémiai Kiadó, ISBN 978 963 454 022 9, 2017 • Sardana N, Shekoohi S., Cornett E.M., Kaye A. D, Qualitative and quantitative research methods, Editor(s): Alan David Kaye, Richard D. Urman, Elyse M. Cornett, Amber N. Edinoff, Substance Use and Addiction Research, Academic Press, 2023, Pages 65-69, ISBN 9780323988148, https://doi.org/10.1016/B978-0-323-98814-8.00008-1. • Elizabeth Brondolo, Psychology Research Methods, Academic Press, 2021, Pages 239-268, ISBN 9780128156803, https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815680-3.00010-4.
Ajánlott irodalom
• Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Partvonal, ISBN 9789639910898, 2012 • Daniel H. Pink: Motiváció 3.0 - Ösztönzés másképp. HVG Könyvek, ISBN 9789633040201, 2010