Tantárgy neve, kódja: Játékfejlesztés, GINFBAL-JATEFEJL-1

Szak neve, képzési szintje: Mérnökinformatikus alapszak, BSc
Tanterv: 2021
Féléves konzultációs órák száma: 16
Kreditérték: 5
Elmélet: 0 %
Gyakorlat: 0 %
A tantárgy tantervi helye: 6. félév
Munkarend: Levelező
Előtanulmányi feltételek: 100 kredit + Mesterséges intelligencia alapjai
Értékelés: gyakorlati jegy
Tantárgy besorolása: Szakirányon kötelezően választható
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Tamás
Felelős tanszék: Informatika Tanszék
Tantárgy oktatója(i):
Ellenőrzésért felel: Halczman Szilvia Lídia
Tárgy oktatásának célja:
A játékfejlesztő szoftverek használatának alapszintű elsajátítása vizuális tervezési módszerek és a programozási technikák szintjén.
Elsajátítandó ismeretanyag:

Alapvető játék architektúrák és fejlesztő eszközök. A 2D játék architektúrák alapelemei: sprite-ok, fizikai tulajdonságok és szenzorok, vezérlő szkriptek, animációk, esemény és üzenet rendszer, felhasználói interfész. Alapvető algoritmusok a 2D játék-tervezésben. A 3D játék architektúrák alapelemei: a mozgás modellezése, 3D vektorok és transzformációk, a 3D számítógépes grafika alapfogalmai és alkalmazása, 3D animációs eszközök és alkalmazásuk. A játékfejlesztésben gyakran használt mesterséges intelligencia alapelemek.

Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:

képességei - Felhasználja az informatikai szakterületének műveléséhez szükséges természettudományi elveket és módszereket (matematika, fizika, egyéb természettudományok) az informatikai rendszerek kialakítását célzó mérnöki munkájában. - Magyar és angol nyelven kommunikál szakmai kérdésekről és alkotó módon használja az informatika formális nyelvezetét.

Képességei:

tudása - Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket. Tudása kiterjed az információs rendszerek modellezésére, adatbázis alapú rendszerek kialakítására, számítógépes hálózatok felépítésére, működésére és implementációjára, intelligens rendszerek jellemzőire, a mobil alkalmazásfejlesztés sajátosságaira, a korszerű, általános célú operációs rendszerek menedzselésére, és az IT biztonság szempontjaira - Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét. - Ismeri az informatika és a mérnöki szakma szókincsét és kifejezési sajátosságait magyar és angol nyelven, legalább alapszinten.

Attitűdje:

- Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket. Tudása kiterjed az információs rendszerek modellezésére, adatbázis alapú rendszerek kialakítására, számítógépes hálózatok felépítésére, működésére és implementációjára, intelligens rendszerek jellemzőire, a mobil alkalmazásfejlesztés sajátosságaira, a korszerű, általános célú operációs rendszerek menedzselésére, és az IT biztonság szempontjaira - Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét. - Ismeri az informatika és a mérnöki szakma szókincsét és kifejezési sajátosságait magyar és angol nyelven, legalább alapszinten. b) képességei - Felhasználja az informatikai szakterületének műveléséhez szükséges természettudományi elveket és módszereket (matematika, fizika, egyéb természettudományok) az informatikai rendszerek kialakítását célzó mérnöki munkájában. - Magyar és angol nyelven kommunikál szakmai kérdésekről és alkotó módon használja az informatika formális nyelvezetét. c) attitűdje - Hitelesen képviseli a mérnöki és informatikai szakterületek szakmai alapelveit. -Nyitott az új módszerek programozási nyelvek, eljárások megismerésére és azok készség szintű elsajátítására - Nyitott az informatikai eszközöket alkalmazó más szakterületek megismerésére és azokon informatikai megoldások kidolgozására az adott terület szakembereivel együttműködve. - Törekszik a hatékony és minőségi munkavégzésre.

Autonómia és felelősség:


További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
A tantárgy teljesítésének feltétele: egy konkrét fejlesztési feladatot tartalmazó gyakorlati zárthelyi dolgozat megoldása legalább 51%-os eredménnyel. Gyakorlati jegy az erre a dolgozatra kapott pontszám alapján szerezhető, értékelés a TVSz-ben előírtak szerint.
Vizsgakövetelmények:

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Számítógépes labor; Windows és játék-fejlesztő eszköz minden gépen.

Kötelező irodalom:

[1] Will Goldstone: Unity 3.x Game Development Essentials, Packt Publishing 2011, ISBN 978-1-84969-144-4, http://shadowfun.de/unity/tutorials/unity3.x_game_development_essentials.pdf [2] Reid Perkins-Buzo: Unity 2D Tutorial, http://www.lumen-media.org/Sites/game_tutorials/Unity_2D_game_tutorial.pdf [3] Venita Pereira: Learning Unity 2D Game Development by Example, Packt Publishing, 2014, ISBN-13: 978-1783559046 [4] Fehér Krisztián: Grafikus és játékalaklamazások programozása, BBS-INFO Kiadó, 2017

Ajánlott irodalom:

[1] Will Goldstone: Unity 3.x Game Development Essentials, Packt Publishing 2011, ISBN 978-1-84969-144-4, http://shadowfun.de/unity/tutorials/unity3.x_game_development_essentials.pdf