Tantárgy neve, kódja: Személyes hatékonyság fejlesztése, GSZABAN-SZEMHATF-1

Szak neve, képzési szintje: szabadon választható, BSc
Tanterv: 2022
Heti órászám (előadás + gyakorlat + labor): 0+1+0
Kreditérték: 2
Elmélet: %
Gyakorlat: 100 %
A tantárgy tantervi helye: 1. félév
Munkarend: Nappali
Előtanulmányi feltételek: nincs
Értékelés: gyakorlati jegy
Tantárgy besorolása:
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Dr. Török Erika
Felelős tanszék: Informatika Tanszék
Tantárgy oktatója(i): Szerémi Éva Krisztina
Ellenőrzésért felel: Szerémi Éva Krisztina
Tárgy oktatásának célja:
A Személyes hatékonyság fejlesztése tárgy célja, hogy a hallgatók a szakmai fejlődése mellett személyiségük is fejlődjön. A hallgatók önismeretének, szervező-, rendszerező- és priorizálókészségének, projektszemléletének fejlesztése, a sikeres és hatékony egyetemi tanulmányok segítése.
Elsajátítandó ismeretanyag gyakorlat:

Életvezetési- és szervezési kompetenciák fejlesztése tréning módszer segítségével. Saját teljesítmény értékelése hatékonysági dimenziók és tényezők alapján. Hatékony feladattervezés- és szervezés: tervezési szempontok, -tényezők, feladatok priorizálása, időgazdálkodás, váratlan helyzetek kezelése. Időgazdálkodási elvek, technikák megismerése. Szemléletmódváltás: Growth mindset és CEO mindset.


Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:

A hallgató képes önállóan feladatok/ folyamatok megtervezésére, megszervezésére és végzésére.

Képességei:

Képes az információk megfelelő szintetizálására, azok függéségi viszonyainak figyelembevételével a feladatok priorizálására. Képes olyan szemlélettel tekinteni saját feladatira, mely predesztinálja a hatékony teljesítést.

Attitűdje:

Nyitott az új módszerek megismerésére, kipróbálására. Elkötelezett önismeretének bővítésében és az önfejlesztésében.

Autonómia és felelősség:

Használja a hatékony tervezéshez és időgazdálkodáshoz elengedhetetlen/megismert metódusokat.

További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
A tömbösített gyakorlati órákon/tréningeken a részvétel kötelező. Részvétel az órai feladatokban. Projektfeladat: saját hatékonyság felmérése, fejlesztési pontok azonosítása, módszerek/eszközök választása a fejlesztéséhez, tapasztalatok.
Vizsgakövetelmények:

-

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Az órákon kapott írásos anyagok, tesztek, kérdőívek.

Kötelező irodalom:

Mel Robbins: 5 másodperces szabály, Budapest 2021, ISBN: 9789635298747 Carol S. Dweck: Szemléletváltás - A siker új pszichológiája, Budapest 2020, ISBN: 9789633048993 Brian Tracy: Tartsd kézben az időt, tartsd kézben az életed, Budapest 2017, ISBN: 9786155030819

Ajánlott irodalom:

Csíkszentmihályi Mihály: Flow – út a boldogsághoz, Budapest 2022, ISBN: 9789635731367 Tom Mögele: A mindflow módszer, Budapest, 2022, ISBN: 9786150148113