Tantárgy neve, kódja: Mentorprogram: Számítógépes játékok vezérlése Arduino controllerrel - M, GSZABAN-MENTSZJV-1

Szak neve, képzési szintje: szabadon választható, BSc
Tanterv: 2023
Heti órászám (előadás + gyakorlat + labor): 0+2+0
Kreditérték: 3
Elmélet: %
Gyakorlat: 100 %
A tantárgy tantervi helye: 2. félév
Munkarend: Nappali
Előtanulmányi feltételek:
Értékelés: gyakorlati jegy
Tantárgy besorolása:
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Farkas Attila
Felelős tanszék: Informatika Tanszék
Tantárgy oktatója(i):
Ellenőrzésért felel: Farkas Attila
Tárgy oktatásának célja:
A hallgatók tapasztalatot szereznek a mikrovezérlő - számítógép kapcsolat felépítésében kommunikációjában, az Ipar 4.0 címszó alatt is használatos eszközök segítségével.
Elsajátítandó ismeretanyag gyakorlat:

Projektek végrehajtása kisebb csoportokban Lehetőségek projekt életciklusainak követésére Arduino mikrovezérlőn elérhető kommunikációs lehetőségek Számítógép vezérlés Arduino eszköz segítségével Egyszerű programozási elemekből (algoritmusokból és szerkezetekből) komplex szoftver tervezése és fejlesztése Eredmények prezentálása


Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:


Képességei:


Attitűdje:


Autonómia és felelősség:


További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
Projektmunka: Projekt készítése kiscsoportos munkában, majd az eredmények prezentálása az NJE által szervezett házi konferencián. Kötelező részvétel egy konkrét projektben, projekt életciklusonként (indítás, tervezés, végrehajtás I., végrehajtás II., tesztelés, ellenőrzés) 12-12 pont (összesen 72 pont) szerezhető. A házi konferenciára készülő videó és prezentáció 14-14 pont (összesen 28 pont). A gyakorlati jegy megszerzésének feltétele mind a projekt, mind a konferencia részből 50% teljesítése.
Vizsgakövetelmények:

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Kötelező irodalom:

Ajánlott irodalom:

J. M. Hughes - Arduino: A Technical Reference Guta Gábor: Szoftverfejlesztés okosan Pythonnal – Agilis csapatok közös nyelve Bjarne Stroustrup: A C++ programozási nyelv I-II. kötet