Játékfejlesztés (GINFBAL-JATEFEJL-1)

Alapadatok
Szak és képzési szint
Mérnökinformatikus alapszak, BSc
Tanterv
2017
Óraszám
16 (Konzultáció)
Kreditérték
5 kredit
Elmélet-Gyakorlat arány
Elmélet: 50%, Gyakorlat: 50%
Tantervi félév
2. félév
Oktatók
Tantárgyfelelős
Dr. Kovács Tamás
Felelős tanszék
Informatika Tanszék
Oktatók
- nincs
Ellenőrzésért felel
- nincs
Tantárgy célja

A játékfejlesztő szoftverek használatának alapszintű elsajátítása vizuális tervezési módszerek és a programozási technikák szintjén.

Elsajátítandó ismeretanyag

Alapvető játék architektúrák és fejlesztő eszközök. A 2D játék architektúrák alapelemei: sprite-ok, fizikai tulajdonságok és szenzorok, vezérlő szkriptek, animációk, esemény és üzenet rendszer, felhasználói interfész. Alapvető algoritmusok a 2D játék-tervezésben. A 3D játék architektúrák alapelemei: a mozgás modellezése, 3D vektorok és transzformációk, a 3D számítógépes grafika alapfogalmai és alkalmazása, 3D animációs eszközök és alkalmazásuk. A játékfejlesztésben gyakran használt mesterséges intelligencia alapelemek.

Szakmai kompetenciák
Tudás

tudása - Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket. Tudása kiterjed az információs rendszerek modellezésére, adatbázis alapú rendszerek kialakítására, számítógépes hálózatok felépítésére, működésére és implementációjára, intelligens rendszerek jellemzőire, a mobil alkalmazásfejlesztés sajátosságaira, a korszerű, általános célú operációs rendszerek menedzselésére, és az IT biztonság szempontjaira - Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét. - Ismeri az informatika és a mérnöki szakma szókincsét és kifejezési sajátosságait magyar és angol nyelven, legalább alapszinten.

Képesség

képességei - Felhasználja az informatikai szakterületének műveléséhez szükséges természettudományi elveket és módszereket (matematika, fizika, egyéb természettudományok) az informatikai rendszerek kialakítását célzó mérnöki munkájában. - Magyar és angol nyelven kommunikál szakmai kérdésekről és alkotó módon használja az informatika formális nyelvezetét.

Attitűd

- Ismeri a főbb programozási paradigmákat, programnyelveket, fejlesztési eszközöket. Tudása kiterjed az információs rendszerek modellezésére, adatbázis alapú rendszerek kialakítására, számítógépes hálózatok felépítésére, működésére és implementációjára, intelligens rendszerek jellemzőire, a mobil alkalmazásfejlesztés sajátosságaira, a korszerű, általános célú operációs rendszerek menedzselésére, és az IT biztonság szempontjaira - Ismeri a fontos szoftverfejlesztési módszertanokat, informatikai tervek és dokumentációk jelölésrendszerét. - Ismeri az informatika és a mérnöki szakma szókincsét és kifejezési sajátosságait magyar és angol nyelven, legalább alapszinten. b) képességei - Felhasználja az informatikai szakterületének műveléséhez szükséges természettudományi elveket és módszereket (matematika, fizika, egyéb természettudományok) az informatikai rendszerek kialakítását célzó mérnöki munkájában. - Magyar és angol nyelven kommunikál szakmai kérdésekről és alkotó módon használja az informatika formális nyelvezetét. c) attitűdje - Hitelesen képviseli a mérnöki és informatikai szakterületek szakmai alapelveit. -Nyitott az új módszerek programozási nyelvek, eljárások megismerésére és azok készség szintű elsajátítására - Nyitott az informatikai eszközöket alkalmazó más szakterületek megismerésére és azokon informatikai megoldások kidolgozására az adott terület szakembereivel együttműködve. - Törekszik a hatékony és minőségi munkavégzésre.

Autonómia és felelősség

- Felelősséget érez az önálló és csoportban végzett informatikai rendszerelemzői, -fejlesztői és -üzemeltetési tevékenységéért.

Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények

A tantárgy teljesítésének feltétele: egy konkrét fejlesztési feladatot tartalmazó gyakorlati zárthelyi dolgozat megoldása legalább 51%-os eredménnyel. Gyakorlati jegy az erre a dolgozatra kapott pontszám alapján szerezhető, értékelés a TVSz-ben előírtak szerint.

Vizsgakövetelmények

Generatív MI használata

Nincs megadva

Irodalom
Kötelező irodalom

[1] Will Goldstone: Unity 3.x Game Development Essentials, Packt Publishing 2011, ISBN 978-1-84969-144-4, http://shadowfun.de/unity/tutorials/unity3.x_game_development_essentials.pdf [2] Reid Perkins-Buzo: Unity 2D Tutorial, http://www.lumen-media.org/Sites/game_tutorials/Unity_2D_game_tutorial.pdf [3] Venita Pereira: Learning Unity 2D Game Development by Example, Packt Publishing, 2014, ISBN-13: 978-1783559046 [4] Fehér Krisztián: Grafikus és játékalaklamazások programozása, BBS-INFO Kiadó, 2017

Ajánlott irodalom

[1] Will Goldstone: Unity 3.x Game Development Essentials, Packt Publishing 2011, ISBN 978-1-84969-144-4, http://shadowfun.de/unity/tutorials/unity3.x_game_development_essentials.pdf