Transzverzális ismeretek I. (GINFBAL-TRANSZIS-1)
Alapadatok
Oktatók
Tantárgy célja
A képzési folyamatban való eredményes részvételhez és a szakma sikeres gyakorlásához szükséges ismeretek képességek, készségek és kompetenciák fejlesztése
Elsajátítandó ismeretanyag
"önismeret
Szakmai kompetenciák
Tudás
Képesség
képességei - Együttműködik informatikusokkal és villamosmérnökökkel a csoportmunka során, és más szakterületek képviselőivel is az adott probléma követelményelemzésének és megoldásának kimunkálása során.
Attitűd
- Komplex megközelítést kívánó döntési helyzetekben is a jogszabályok és etikai normák teljes körű figyelembevételével hozza meg döntését. - Érti és magáénak érzi a szakma etikai elveit és jogi vonatkozásait. - Törekszik a hatékony és minőségi munkavégzésre.
Autonómia és felelősség
- Felelősséget érez az önálló és csoportban végzett informatikai rendszerelemzői, -fejlesztői és -üzemeltetési tevékenységéért.
További szakmai kompetenciák
- digitalizáció és automatizáció munkaerőpiacon strukturális változásokat indukáló következményeinek ismerete a gyártásban és beszerzési láncokban, a termelési folyamatok szervezésében
Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények
Az órákon
Vizsgakövetelmények
Az órákon
Generatív MI használata
1. álláspont: A GMI eszközök használata nem engedélyezett a feladatok megoldása során. Ez azt jelenti, hogy a GMI eszközök nem használhatók a formatív vagy szummatív értékelési elemek elkészítése, megoldása során és a generatív MI használata tanulmányi kötelességszegésnek minősül. Az MI eszközök nyelvi és helyesírás-ellenőrzésre történő használata nem tartozik az 1. álláspont szerinti teljes tilalom alá.
Irodalom
Kötelező irodalom
[1] Oroszlány Péter: Könyv a tanulásról - Tanulási képességet fejlesztő tréning 12-16 éveseknek, AKGA Junior Kiadó, 2012, ISBN: 9789638328878
Ajánlott irodalom
Nincs megadva