Tantárgy neve, kódja: Analízis II., GJARBAN-ANALIZI2-1

Szak neve, képzési szintje: Járműmérnöki alapszak, Bsc
Tanterv: 2017
Heti órászám (előadás + gyakorlat + labor): 2+2+0
Kreditérték: 5
Elmélet: 0 %
Gyakorlat: 0 %
A tantárgy tantervi helye: 2. félév
Munkarend: Nappali
Előtanulmányi feltételek: Analízis I.
Értékelés: kollokvium
Tantárgy besorolása:
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Ivánovics Gergely
Felelős tanszék: Alaptudományi Tanszék
Tantárgy oktatója(i):
Ellenőrzésért felel:
Tárgy oktatásának célja:
A tantárgy oktatásának célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a műszaki terület tanulmányozásához szükséges felsőbb matematika (analízis) alapfogalmaival, módszereivel és az ezekhez kapcsolódó szakkifejezésekkel, összefüggésekkel, tételekkel.
Elsajátítandó ismeretanyag előadás:

Egyváltozós függvények határozatlan és határozott integrálja. Az integrálszámítás alkalmazásai. Kétváltozós függvények analízise, parciális derivált, szélsőérték. Kettős integrál és alkalmazásai. Közönséges differenciálegyenletek. Első- és másodrendű differenciálegyenletek: szeparábilis, homogén fokszámú, lineáris differenciálegyenlet; hiányos, lineáris állandó-együtthatós másodrendű differenciálegyenletek. Differenciálegyenletek műszaki alkalmazásai.


Elsajátítandó ismeretanyag gyakorlat:


Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:


Képességei:

Ismeri a műszaki szakterület műveléséhez szükséges általános és specifikus matematikai, természettudományi elveket, szabályokat, összefüggéseket, eljárásokat. A hallgatók képesek felismerni egy felsőbb matematikai problémát, a feladat megoldásához használandó módszert, majd a kiválasztott módszer alapján képesek a probléma gyors és pontos megoldására. A gyakorlati feladatok esetén képes a megoldáshoz szükséges matematikai modell megalkotására, kiválasztásra, illetve hasonló feladatok esetén a probléma általánosítására. Gyakorlati tevékenységek elvégzéséhez megfelelő kitartással és monotóniatűréssel rendelkezik. Törekszik a hatékony, minőségi, folyamatos munkavégzésre, képes önállóan és másokkal együttműködve is dolgozni, felelősséget vállal beadott munkáját illetően.

Attitűdje:


Autonómia és felelősség:


További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
A félév során 4 zárthelyi dolgozat megírására kerül sor 15-15 pont értékben. A 30 pontot el nem érő hallgatóknak lehetősége van 60 pontos javító dolgozat megírására a szorgalmi időszak utolsó hetében. Vizsgára bocsátás feltétele: A gyakorlatokon való részvétel és a félév során (a megírásra kerülő zárthelyi dolgozatok + órai munka eredményeképp) legalább 30 pont elérése.
Vizsgakövetelmények:

Az írásbeli vizsgán egy 40 pontos dolgozat megírására kerül sor. A vizsgajegy a gyakorlatokon szerzett maximális 60 pont és a vizsgán szerzett maximális 40 pont összegeként a TVSZ 22. § szerint alakul.

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Coospace-re feltöltött gyakorlati segédanyagok.

Kötelező irodalom:

[1] Kovács, Takács, Takács: Analízis, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012., ISBN 9789631954913 [2] Scharnitzky Viktor: Matematikai feladatok, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1998., ISBN 963 18 7424 9

Ajánlott irodalom: