Transzverzális ismeretek J (Készségfejlesztés J) (GJARBAN-TRANSZIS-2)

Alapadatok
Szak és képzési szint
Járműmérnöki alapszak, BSc
Tanterv
2017
Óraszám
0 + 1 + 0 (E+Gy+L)
Kreditérték
1 kredit
Elmélet-Gyakorlat arány
Elmélet: 0%, Gyakorlat: 100%
Tantervi félév
1. félév
Oktatók
Tantárgyfelelős
Dr. Török Erika
Felelős tanszék
Innovatív Járművek és Anyagok Tanszék
Oktatók
Antaliczné Nagy Dorottya, - nincs
Ellenőrzésért felel
- nincs
Tantárgy célja

A Transzverzális ismeretek tárgy célja, hogy a hallgatók a szakmai fejlődése mellett személyiségük is fejlődjön.

Elsajátítandó ismeretanyag
Gyakorlat

Transzverzális kompetenciák fejlesztése tréning módszer segítségével. Önismeret. Kommunikációs gyakorlatok a verbális és nonverbális kommunikáció fejlesztése érdekében. Az önálló tanulás elsajátításának, tanulásmódszertani sajátosságok felismerésének támogatása. A szociális kompetenciák fejlesztése a kooperatív tevékenység által. Kritikus gondolkodás és önreflexió.

Szakmai kompetenciák
Tudás

Képesség

A hallgató képes önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére. Vállalja és hitelesen képviseli szakmája társadalmi szerepét, alapvető viszonyát a világhoz.

Attitűd

Törekszik arra, hogy önképzése szakmai céljai megvalósításának egyik eszközévé váljon. Törekszik arra, hogy a problémákat lehetőleg másokkal együttműködésben oldja meg.

Autonómia és felelősség

Felelősséggel vallja és képviseli a mérnöki szakma értékrendjét, nyitottan fogadja a szakmailag megalapozott kritikai észrevételeket.

Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények

A tömbösített gyakorlati órákon/tréningeken a részvétel kötelező. Részvétel az órai feladatokban. Tanulási terv összeállítása és aktualizálása és önértékelés a félév végén.

Vizsgakövetelmények

Generatív MI használata

1. álláspont: A GMI eszközök használata nem engedélyezett a feladatok megoldása során. Ez azt jelenti, hogy a GMI eszközök nem használhatók a formatív vagy szummatív értékelési elemek elkészítése, megoldása során és a generatív MI használata tanulmányi kötelességszegésnek minősül. Az MI eszközök nyelvi és helyesírás-ellenőrzésre történő használata nem tartozik az 1. álláspont szerinti teljes tilalom alá.

Irodalom
Kötelező irodalom

Nincs megadva

Ajánlott irodalom

F. Várkonyi Zsuzsa: Tanulom magam, Budapest, 2003., ISBN: 963547393 1 Balogh László: Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai. http://www.mateh.hu/tehetsegkonyvtar/Dr_Balogh_konyvek/Tanulasi_strategiak_es_stilusok.pdf Horányi Katalin: Tanuljunk tanulni. Magyar Könyvklub, Budapest, 2002. ISBN: 9635477457. Oroszlány Péter: A tanulás tanítása, Független Pedagógiai Intézet, Budapest, 2007. ISBN: 9789632100975 Elektronikus segédanyagok: www.tanulasmodszertan.hu Kőpatakiné Mészáros Mária: A tanulás tanulása. www.oki.hu 2010. december 12.