Tantárgy neve, kódja: Transzverzális I.: Én, mint logisztikus, GLOGBAL-TRANSZV1-1
A tantárgy célja, hogy elősegítsük a hallgatóknál a reflexív tanulás fejlesztését, illetve hogy gyakorlatot szerezzenek céljaik meghatározásában és célkitűzéseik megfogalmazásában.
Tanulási módok. Reflexív tanulás fontossága, önmagunk megismerése, énkép, önismeret, önbizalom. Milyen a jó logisztikus? Mit kell tennem, hogy jó logisztikus legyek? Johari ablak, önismereti feladatok. Személyiségprofilok, DISC. Önfejlesztés elemei, és eszközei. Mindmap, fejlődési terv. Személyes bemutatkozás és fejlődési irányok.
Tudása:
Ismeri a logisztikában használatos mérési eljárásokat, azok eszközeit, műszereit, mérőberendezéseit. Képes a logisztikai rendszerek részfolyamatainak, és azok fizikai realizálását végző részegységek (anyagmozgatógépek, szenzorok, aktuátorok, irányítórendszerek, adatbázis-rendszerek stb.) összekapcsolására.
Félévközi tanulmányi követelmények:
A félév során a hallgatók 3 oldalas önreflexiót készítenek tanulási struktúrájukra, módjukra vonatkozóan. Beadási határidő: a szorgalmi időszak utolsó napja.
Vizsgakövetelmények:
-
-
F. Várkonyi Zsuzsa: Tanulom magam, Budapest, 2003., ISBN: 963547393 1 Balogh László: Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai. http://www.mateh.hu/tehetsegkonyvtar/Dr_Balogh_konyvek/Tanulasi_strategiak_es_stilusok.pdf
Dr. Pascale Michelon: Fejleszd a memóriád! HVG Könyvek kiadó, 2018. ISBN: 9789633045718 Philip Carter - Ken Russel: Agytorna - Harmonizáld agyféltekéidet, teszteld és élesítsd elmédet! BIOENERGETIC KIADÓ KFT.2020. ISBN: 9789632914077 Horányi Katalin: Tanuljunk tanulni. Magyar Könyvklub, Budapest, 2002.ISBN: 9635477457. Oroszlány Péter: A tanulás tanítása, Független Pedagógiai Intézet, Budapest, 2007. ISBN: 9789632100975