Transzverzális II.: Beszerzési tárgyalástechnika (GLOGBAN-TRANSZV2-1)

Alapadatok
Szak és képzési szint
Logisztikai mérnöki alapszak, BSc
Tanterv
2017
Óraszám
0 + 0 + 1 (E+Gy+L)
Kreditérték
1 kredit
Elmélet-Gyakorlat arány
Elmélet: 0%, Gyakorlat: 100%
Tantervi félév
4. félév
Oktatók
Tantárgyfelelős
Dr. Török Erika
Felelős tanszék
Informatika Tanszék
Oktatók
Dr. Török Erika, - nincs
Ellenőrzésért felel
Bajákiné Szűcs Éva
Tantárgy célja

A beszerzés és tárgyalástechnika célja, hogy felkészítse a hallgatót a különböző tárgyalási helyzetekben való helytállásra, a tárgyalás megelőző felkészékülésre, valamint az esetleges konfliktusok kezelésére, illetve a tárgylások lezárására.

Elsajátítandó ismeretanyag
Laboratórium

Kommunikáció, kommunikációs csatorna, kommunikációs stratégiák (passzív, agresszív, asszertív, manipulatív): Kommunikációs stratégiák, technikák, helyzetek; Testbeszéd; Win-win szituáció teremtése. Erőszakmentes kommunikáció: A tranzakcióanalízis alapjai; Meggyőzési technikák, befolyásolási technikák. Konfliktuskezelés: Tranzakcióanalízis alkalmazása konfliktushelyzetben; Kommunikálni/tárgyalni feszült légkörben; Konfliktushelyzet esetfeldolgozása; Szerepjátékok. Tárgyalás, a tárgyalás felépítése, előkészítése, részvétel: A tárgyalás fogalma, a tárgyalás célja: eszköztára, stratégiai hatótényezők, a tárgyalás sikerét meghatározó kompetenciák; Felkészülés, beleértve saját pozícióinak pontos meghatározása; Tárgyalási taktikák. Kommunikáció - tárgyalás – beszerzés: Beszerzési tárgyalástechnika a gyakorlatban; Beszerzési, tárgyalási szituációk kialakítása, kipróbálása, megoldása; Bizalomépítés a tárgyalás során; Tárgyalások dokumentálása.

Szakmai kompetenciák
Tudás

Képesség

Ismeri a közlekedés és szállítás szakterülethez szervesen kapcsolódó jogi szakterület alapjait, azok határait és követelményeit. Komplex megközelítést kívánó, illetve váratlan döntési helyzetekben is képes a jogszabályok és etikai normák teljes körű figyelembevételével meghozni döntéseit. Tudatában van munkájának és döntéseinek jogi következményeivel.

Attitűd

Autonómia és felelősség

Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények

1. Aktív részvétel az órákon 2. A kiadott feladat beküldése határidőre • Személyiség – DISC 3. Nehéz, halogatott kommunikációs helyzetre történő felkészülés a félév során tanult módszerek segítségével. • Verbális és nonverbális kommunikáció tudatos figyelése • DISC • A tárgyalási folyamat felépítése • Én-üzenet • Tranzakcióanalízis, én-állapotok • Értő figyelem/aktív hallgatás • Erőszakmentes kommunikáció • Tippek egy „nehéz” beszélgetéshez/tárgyaláshoz • Felkészülés a tárgyalásra, Sales meeting checklist (sablonja feltöltve a TEAMS fájlba) 4. A kommunikációs helyzet megélése. 5. Önreflexió a helyzetről • Értékelés checklist (sablonja feltöltve a TEAMS fájlba) 6. A 3-4-5. pont eseményeinek 2-3 oldalas dokumentációja Kérem leírni a következőket: • Hogyan készültem? • Ez a rész tartalmazza a Sales meeting checklist-et is! • Hogyan zajlott az esemény, mi lett az eredmény? (a beszélgetés leírása) • Mit csináltam jól, min kellene javítanom? (Önreflexió) • Ez a rész tartalmazza az Értékelés checklist-et is. Határidő: szorgalmi időszak utolsó napja

Vizsgakövetelmények

-

Generatív MI használata

Nincs megadva

Irodalom
Kötelező irodalom

Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta: Kommunikáció az üzleti világban Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 978 963 05 9857 6

Ajánlott irodalom

Raatz Judit: A retorika és a tárgyalástechnika kapcsolata. In. Régi Új Retorika, A retorika és határtudományai, Budapest Trezor, 2010. 71-82. David Oliver: Sikeres tárgyalástechnika. Manager Könyvkiadó 2008. ISBN: 9789639912083 Cialdni, R..: Hatás. A befolyásolás pszichológiája. HVG könyvek, Budapest, 2009. Roger Fisher-William Ury-Bruce Patton: A sikeres tárgyalás alapjai. Bagolyvár Kiadó, 1997. William Ury: Tárgyalás nehéz emberekkel (Bagolyvár Kiadó, 1993. Daniel Goleman: Érzelmi intelligencia. Háttér Kiadó, 1995. Daniel Goleman: Társas intelligencia–az emberi kapcsolatok új tudománya. Nyitott Könyvműhely. 2008. Freddie Strasser - Paul Randolph: Mediáció. A konfliktusmegoldás lélektani aspektusai. Nyitott Könyvműhely, 2008. Hofmeister-Tóth Ágnes - Mitev Ariel Zoltán: Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika. Akadémiai Kiadó 2007. Margitay Tihamér: Az érvelés mestersége. Budapest, Typotex, 2007. ISBN: 978 963 966 437 1 Roger Dawson: Nyerő tárgyalási taktikák. Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest,1999., ISBN: 963 9197 52 1 Gillen, Terry: A meggyőzés mesterfogásai. Pozitív befolyásolási technikák. Bagolyvár könyvkiadó, 1999.