Tantárgy neve, kódja: Üzleti- és infokommunikáció, GMUMBAL-UZLINFKO-1

Szak neve, képzési szintje: Műszaki menedzser alapszak, BSc
Tanterv: 2017
Féléves konzultációs órák száma: 12
Kreditérték: 4
Elmélet: 0 %
Gyakorlat: 0 %
A tantárgy tantervi helye: 5. félév
Munkarend: Levelező
Előtanulmányi feltételek: -
Értékelés: gyakorlati jegy
Tantárgy besorolása:
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Dr. Török Erika
Felelős tanszék: Alaptudományi Tanszék
Tantárgy oktatója(i): Busa Boglárka Réka
Ellenőrzésért felel: Dr. Török Erika
Tárgy oktatásának célja:
A hallgatók megismerjék az információs társadalom kommunikációs eszközeit, folyamatait, jellemzőit, sajátosságait. Különösen fontos az üzleti életben alkalmazott hagyományos és infokommunikációs technikák megismertetése, betekintés nyújtása az üzleti kommunikáció fajtáiba és elméleti megközelítéseibe.
Elsajátítandó ismeretanyag:

Az információ fogalma, jellemzői. Az információs társadalom jellemzői, kihívásai. A kommunikáció fogalma, jellemzői, informatikai modellje és szintjei. A verbális kommunikációs csatorna. A kommunikáció és a nyelv. A verbális kommunikáció zavarai. A nem verbális kommunikáció csatornái. Metakommunikáció. Kulturális szignálok. Az informális társadalom üzleti vonatkozásai. IKT eszközök használata az üzleti életben. Elektronikus dokumentumok szerkesztésének, kezelésének szabályai. Információkeresés az interneten, keresési stratégiák. Tárgyalási stílusok. Tárgyalási stratégiák. Kultúrák és tárgyalási stílusok. Az üzleti kommunikáció etikája, protokoll. Nyilvános szereplés. Az előadás céljainak, feladatainak meghatározása, anyaggyűjtés. A beszéd szerkezetének felépítése, vázlatkészítés. Prezentációs technikák. Prezentáció IKT eszközök segítségével. Az üzleti tárgyalás. A tárgyalás jelentősége, menete, fontos lépései. Előkészületek: a célcsoport meghatározása, információk az ügyfélről, igényfelmérés, kérdezéstechnika, termékbemutatás, kifogások és ellenvetések kezelése, lezárási technikák. Kapcsolatfelvétel: infokommunikációs eszközök segítségével és személyesen. Írásbeli kommunikáció. Levelek, feljegyzések és egyéb hivatali kommunikáció. Szerződésekkel kapcsolatos kommunikáció. A jelentés, belső szabályzatok és egyéb írott formák. Elektronikus levelezés. Elektronikus dokumentáció. A marketing-kommunikáció hagyományos technikákkal és az infokommunikációs eszközök segítségével. Kulturális és vállalatazonosító szignálok.

Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:


Képességei:

Szaknak, szakképzésnek megfelelő digitális kompetencia és szakmaspecifikus digitális készségek, médiatudatosság, biztonságos internethasználat. Képes az információk menedzselésére. Képes az érintett szakterületen előállított termékek és szolgáltatások értékesítésében való aktív közreműködésre. Képes a folyamat- és működésfejlesztéssel foglalkozó teamek munkájában való részvételre, és e csoportok munkájának koordinálására. Rendelkezik együttműködő, kapcsolatteremtő képességgel, kommunikációs készséggel. Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon szóban és írásban anyanyelven és egy idegen nyelven kommunikáljon, prezentáljon. Saját munkájának eredményeit reálisan értékeli.

Attitűdje:


Autonómia és felelősség:


További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
A témával kapcsolatos szakanyag önálló feldolgozása hallgatói kiselőadás keretében. Szóbeli tartalom: 30 pont, vázlat: 10 pont, prezentáció: 10 pont, összesen: 50 pont. Hivatalos levél készítése a megadott témában. Tartalom: 15 pont, forma: 15 pont, összesen: 30 pont. Megadott témában internetes adatgyűjtés és a talált adatok értelmezése, elemzése. Adatgyűjtés: 10 pont, adatelemzés: 10 pont, összesen 20 pont. A gyakorlati jegyhez mindegyik feladattal kell pontot elérni.
Vizsgakövetelmények:

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

-

Kötelező irodalom:

Ajánlott irodalom: