Tantárgy neve, kódja: Alkalmazott matematika I., GMUSFKL-ALKMATE1-1

Szak neve, képzési szintje: Műszaki FOSZK, FOSZK
Tanterv: 2021
Féléves konzultációs órák száma: 12
Kreditérték: 3
Elmélet: 0 %
Gyakorlat: 0 %
A tantárgy tantervi helye: 1. félév
Munkarend: Levelező
Előtanulmányi feltételek: -
Értékelés: gyakorlati jegy
Tantárgy besorolása:
Oktatás nyelve: Magyar
Tantárgyfelelős: Osztényiné dr. Krauczi Éva
Felelős tanszék: Innovatív Járművek és Anyagok Tanszék
Tantárgy oktatója(i): Brindza Attila
Ellenőrzésért felel:
Tárgy oktatásának célja:
A tanegység célja az alább felsorolt területekhez kapcsolódó mindennapi életbeli problémák lefordítása a matematika nyelvére
Elsajátítandó ismeretanyag:

A tanegység célja az alább felsorolt területekhez kapcsolódó mindennapi életbeli problémák lefordítása a matematika nyelvére. Halmazelméleti alapfogalmak. Számhalmazok: műveletek racionális számhalmazon. Arány- és százalékszámítás. Algebrai átalakítások: nevezetes azonosságok, teljes négyzetté alakítás, algebrai törtek; hatványozás, gyökvonás, logaritmus azonosságai. Trigonometria. Vektorok, műveletek vektorokkal, skaláris szorzat. Műveletek mátrixokkal. Lineáris egyenletrendszer megoldása. Egyenletek, egyenlőtlenségek, egyenletrendszerek. Számfogalom bővítése: komplex számok.

Elsajátítandó szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség, további szakmai kompetenciák):
Tudása:


Képességei:

tudás - Ismeri a műszaki képzési terület műveléséhez szükséges általános matematikai, természet- és társadalomtudományi elveket, szabályokat, összefüggéseket, eljárásokat, és az ezekkel összefüggő terminológiát. képesség - Képes egyénileg és csoportmunkában egyaránt ismereteinek gyakorlatban való megvalósítására. attitűd -Nyitott ismereteinek gyarapítása iránt. d) autonómia és felelősségvállalás - A kiadott feladatot képes önállóan végrehajtani

Attitűdje:


Autonómia és felelősség:


További szakmai kompetenciák:


A számonkérés és értékelés rendszere:
Félévközi tanulmányi követelmények:
Jelenléti oktatás esetében egy dolgozat megírása, amely dolgozat javítható, pótolható. Online oktatás esetében egy beadandó feladat elkészítése, szóbeli megvédése. Értékelés: a TVSZ 17. §-nak megfelelően jeles (86-100%), jó (75-85%), közepes (63-74%), elégséges (50-62%), elégtelen (0-49%).
Vizsgakövetelmények:

-

Tanulmányi segédanyagok, laborháttér:

Teams-re feltöltött elméleti és gyakorlati segédanyagok.

Kötelező irodalom:

[1] Ambrus Gabriella: Titanic a Balatonon és más modellezési feladatok matematikából középiskolásoknak, 2012., ISBN 978-963-164-555-2 Az OFI által kiadott középiskolai tankönyvek: [2] Matematika 9., 1-2. kötet, 2018., ISBN 978-963-682-979-7, ISBN 978-963-682-980-3, [3] Matematika 10., 1-2. kötet, 2018., ISBN 978-963-436-029-2, ISBN 978-963-436-030-8 [4] Matematika 11., 2018., ISBN 978-963-436-139-8 [5] Matematika 12., 2018., ISBN 978?963?436-106-0 [6] Obádovics J. Gyula: Matematika - Középiskolai tanulók, főiskolai és egyetemi hallgatók, valamint műszaki és gazdasági szakemberek számára, gyakorlati alkalmazásokkal, 2019., ISBN 978-963-244-979-1

Ajánlott irodalom: