Alkalmazott matematika I. (GMUSFKL-ALKMATE1-1)

Alapadatok
Szak és képzési szint
Műszaki FOSZK, FOSZK
Tanterv
2017
Óraszám
12 (Konzultáció)
Kreditérték
3 kredit
Elmélet-Gyakorlat arány
Elmélet: 0%, Gyakorlat: 0%
Tantervi félév
1. félév
Oktatók
Tantárgyfelelős
Osztényiné dr. Krauczi Éva
Felelős tanszék
Innovatív Járművek és Anyagok Tanszék
Oktatók
Brindza Attila, - nincs
Ellenőrzésért felel
- nincs
Tantárgy célja

A tanegység célja az alább felsorolt területekhez kapcsolódó mindennapi életbeli problémák lefordítása a matematika nyelvére

Elsajátítandó ismeretanyag

A tanegység célja az alább felsorolt területekhez kapcsolódó mindennapi életbeli problémák lefordítása a matematika nyelvére. Halmazelméleti alapfogalmak. Számhalmazok: műveletek racionális számhalmazon. Arány- és százalékszámítás. Algebrai átalakítások: nevezetes azonosságok, teljes négyzetté alakítás, algebrai törtek; hatványozás, gyökvonás, logaritmus azonosságai. Trigonometria. Vektorok, műveletek vektorokkal, skaláris szorzat. Műveletek mátrixokkal. Lineáris egyenletrendszer megoldása. Egyenletek, egyenlőtlenségek, egyenletrendszerek. Számfogalom bővítése: komplex számok.

Szakmai kompetenciák
Tudás

Képesség

tudás - Ismeri a műszaki képzési terület műveléséhez szükséges általános matematikai, természet- és társadalomtudományi elveket, szabályokat, összefüggéseket, eljárásokat, és az ezekkel összefüggő terminológiát. képesség - Képes egyénileg és csoportmunkában egyaránt ismereteinek gyakorlatban való megvalósítására. attitűd -Nyitott ismereteinek gyarapítása iránt. d) autonómia és felelősségvállalás - A kiadott feladatot képes önállóan végrehajtani

Attitűd

Autonómia és felelősség

Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények

Jelenléti oktatás esetében egy 100 pontos dolgozat megírása, amely dolgozat javítható, pótolható. Online oktatás esetében egy beadandó feladat elkészítése, szóbeli megvédése. Értékelés: a TVSZ 17. §-nak megfelelően jeles (90-100), jó (80-89), közepes (66-79), elégséges (50-65), elégtelen (0-49).

Vizsgakövetelmények

-

Generatív MI használata

Nincs megadva

Irodalom
Kötelező irodalom

[1] Ambrus Gabriella: Titanic a Balatonon és más modellezési feladatok matematikából középiskolásoknak, 2012., ISBN 978-963-164-555-2 Az OFI által kiadott középiskolai tankönyvek: [2] Matematika 9., 1-2. kötet, 2018., ISBN 978-963-682-979-7, ISBN 978-963-682-980-3, [3] Matematika 10., 1-2. kötet, 2018., ISBN 978-963-436-029-2, ISBN 978-963-436-030-8 [4] Matematika 11., 2018., ISBN 978-963-436-139-8 [5] Matematika 12., 2018., ISBN 978?963?436-106-0 [6] Obádovics J. Gyula: Matematika - Középiskolai tanulók, főiskolai és egyetemi hallgatók, valamint műszaki és gazdasági szakemberek számára, gyakorlati alkalmazásokkal, 2019., ISBN 978-963-244-979-1

Ajánlott irodalom

Nincs megadva