Informatikai szakmai angol - II. (GPTIFKN-INFSZAN2-1)
Alapadatok
Oktatók
Tantárgy célja
A tárgy oktatásának célja szaknyelvi ismeretek, szakmai szókincs elsajátítása, nyelvtani ismeretek elmélyítése annak érdekében, hogy a hallgatók megtanulják a szakmai kommunikáció alapjait; megértsék és megértessék magukat munkahelyi szituációkban, mint például szakmai társalgásban/értekezleteken való részvétel, szakmai szövegek olvasása.
Elsajátítandó ismeretanyag
Szakmai kompetenciák
Tudás
Képesség
a) tudásAz angol nyelvtudása eléri a szakmai feladatokhoz elvégzéséhez, és a folyamatos szakmai önképzéshez szükséges szintet. b) képességKépes szakmai vélemény kialakítására a szoftverfejlesztéshez szükséges technológiák, hardver és szoftver eszközök kiválasztása során.Képes a munkájához kapcsolódó informatikai feladatok megoldásához szükséges együttműködésre, egyéni és team munkában való hatékony munkavégzésre.Képes fejlesztői és felhasználói dokumentációk készítésére.c) attitűdNyitott a képesítésével, szakterületével kapcsolatos szakmai, technológiai, fejlesztési eredmények megismerésére, befogadására, és törekszik saját tudásának megosztására.d) autonómia és felelősségÖnálló a munkájához kapcsolódó előírások betartásában és a vonatkozó dokumentumok elkészítésében.Munkájáért felelősséget vállal önálló feladatvégzésnél és csoportmunkában egyaránt.
Attitűd
Autonómia és felelősség
Számonkérés és értékelés
Félévközi követelmények
A gyakorlati jegyet a hallgatók a számonkérések során szerzett pontok alapján kapják: A hallgatók szakmai témájú prezentációt készítenek és az órán előadják, zárthelyi dolgozatot írnak az átvett tananyagból illetve órán nyelvi kommunikációs feladatokat oldanak meg.
Vizsgakövetelmények
A hallgatóknak a maximálisan szerezhető 100 pontból összesen legalább 50 pontot kell szerezni a szóbeli kommunikációs feladatok, az írásbeli dolgozat és a prezentáció pontszámait összegezve.
Generatív MI használata
1. álláspont: A GMI eszközök használata nem engedélyezett a feladatok megoldása során. Ez azt jelenti, hogy a GMI eszközök nem használhatók a formatív vagy szummatív értékelési elemek elkészítése, megoldása során és a generatív MI használata tanulmányi kötelességszegésnek minősül. Az MI eszközök nyelvi és helyesírás-ellenőrzésre történő használata nem tartozik az 1. álláspont szerinti teljes tilalom alá.
Irodalom
Kötelező irodalom
[1] Eric H. Glendinning & John McEvan: Oxford English for information technology, Oxford University Press, 2014, ISBN: 019457492X
Ajánlott irodalom
[1] Virginia Evans, Jenny Dooley & Stanley Wright: Career Paths - Information Technology. Express Publishing, 2011, ISBN: 9780857776402[2] Santiago Remacha Esteras: Infotech - English for Computer Users Student's Book Cambridge University Press, 2008, ISBN: 9780521702997