Course title, code: Management, GAGEBAL-MENEDZSM-1
The aim of the sbjuct is to introduce the students with the characteristics and relationships of the operation of market organizations. To get to know the groups of internal and external factors influencing corporate performance, the structure of organizations and the main strategies of a company from management aspect.
Knowledge:
A menedzseri szemlélet megismerésén keresztül csoportmunka során képes más szakterületek képviselőivel együttműködve az adott probléma követelményelemzésének és megoldásának kimunkálásában részt venni.A tantárgy keretében elsajátított tudás hozzájárul, hogy komplex megközelítést kívánó döntési helyzetekben is képes legyen a hallgató a jogszabályok és etikai normák teljes körű figyelembevételével meghozni döntéseit.
Mid-term study requirements:
Exam requirements:
During the semester students write 1semester paper. The duration of the written tests is 45 minutes. The evaluation is based on the criteria specified in the study and examination regulations. An unsuccessful test can be repeated once. Exam requirements: The exam is in written form, the evaluation is in accordance with the provisions of the study and examination regulations.
Kirstin Ferguson: Head & Heart: The Art of Modern Leadership. Berrett-Koehler Publishers. 2023 ISBN-szám: 9781523006212, 1523006218 Arega Yirdaw: Managing Organizational Structure, Practical Design and Application. Amazon Digital Services LLC - Kdp. 2021 ISBN-szám: 9798579790613 Bakacsi Gyula: Szervezeti magatartás és szervezés. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest, 2001. ISBN: 9789639585492
Dobák Mikós: Szervezeti formák és vezetés. Akadémiai Kiadó, 2008. ISBN: 9769630583406 Tóth József: Gyakorló feladatok szervezési-vezetési ismeretekből. GAMF, Kecskemét, 1999. H-308